Reward

Saturday, October 10, 2015

The villa Part 2

After ageing the house with acrylic using a sponge and an airbrush, I started working on the inside

Here is the kitchen, I built everything inside the kitchen, the sinl, the table, the cooker.


The salle a manger. I like the wall paper from Les Chinoiseries in Spaim. The glasses by Winesiam in Bangkok, flowers by Hadtasin, in Bangkok too. Both at JJ Mall.



le salon....


I need some frames, curtains, etc... The bathroom has a nice wallpaper. I never paste the wallpaper on the walls but on 'future board', which allows me to change it in a few seconds if I want to try a new sample or fix some problems with electricity which runs behind.


To come, pictures of the 3 bedrooms and the study...

I hope you enjoyed following the making of the villa. I started this project 4 months ago and I have really enjoyed building it.

If you visit my blog, feel free to leave a short comment, positive or negative of course. It's always good to hear from you who follow different blogs of miniaturist artists. Have a great weekend.
Bye for now
Patrick in Thailand




45 comments:


  1. Fantastic work! every minute was worth it ! All my compliments !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! It is always nice to hear from blog's followers.

      Delete
  2. Realmente impresionante!!! Tanto el fabuloso exterior como la delicadeza y el buen gusto de la decoración interior,te está quedando maravillosa,me quedo con ganas de ver más!!!
    Besos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Pilar. I am happy you like my villa. that was a big project!

      Delete
  3. Replies
    1. Thank you Linda. When I am not sure about the color of stones or details on a balcony, I always run to your blog and I always find the answer thanks to your wonderful pictures you take in Paris. Your pictures often saved me. The owners of your French "Petite Maison" probably had a house similar to my Villa in Normandy or in the Loire valley where they spend every summer!

      Delete
  4. Did I read right? Your last project? I hope not, it's always wonderful to watch you work your magic. The Villa is beautiful. I can't believe how much is done in 4 months. Bravo =0)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, Pepper, I meant "latest" not last. I hope there will be many more. Actually the next one has already started, a French "parfumerie". About the 4 months, I must say I work quite quickly which is a good and a bad thing as well. Thanks for your comments.

      Delete
  5. Cette villa est une merveille, elle me fait rêver...Votre travail est très impressionnant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup, Jean Claude.
      A mon tour de vous complimenter, j'adore votre travail et votre blog est un vrai plaisir a suivre. En particulier, la partie ou vous expliquez le "making of".
      Comme les miens, j'ai vu que votre chat n'etait jamais loin de vous. Si les miens pouvaient passer leur temps assis sur ma planche de travail, ils le feraient. Bravo encore pour toutes vos realisations. A bientot de vous lire

      Delete
    2. Merci Patrick,
      je pense que tous les chats du monde sont les même ;-)
      Et comme Catherine je voudrais plus de photos.

      Delete
  6. Quelle magnifique maison! J'ai vraiment envie de la découvrir "sous toutes ses coutures"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci, je vais prendre de nouvelles photos et les partager avec vous. Merci de vos commentaires

      Delete
  7. Absolutely beautiful and I am looking forward to seeing the rest of the villa!
    All the best
    Vivian

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, Vivian. I will take more pictures of the latest work in the villa. Thanks for your kind comments.

      Delete
  8. Patrick, It is so beautiful with your subdued color palette. I especially like the elegant
    frieze around the bathroom. So looking forward to seeing the rest of the house.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Philip, it's always a pleasure to share my work with people who have the same interest.

      Delete
  9. It's all so lovely Patrick, very stylish too. That is indeed very beautiful wallpaper in the diningroom, it complements the room perfectly. And the kitchen, you've done a great job on all the parts of it! Of course I'm picking some things, but it's all wonderful, great job!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. I am happy you like it. It was fun to build it. But almost too quick... I have to start a new project now.

      Delete
  10. Cette maison est vraiment superbe. Toutes mes félicitations! J'attends de voir les autres pièces.
    Geneviève

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Genevieve,je te promet d'autres photos!

      Delete
  11. WOUAH ! ça valait le coup d'attendre , est-ce la villa Française de tes rêves ?
    Si je comprends bien tu as utilisé le forex pour tous tes murs et les fenêtres ?
    je suppose que les balcons ,tu les as fait découper au laser ? 4 mois et bien "chapeau" , vive les vacances scolaires !!!
    c'est magnifique , j'adore !
    Juste une critique négative : y a pas assez de photos , je voudrai bien voir de plus prêt les accessoires et meubles que tu as réalisé .
    Gros câlins aux heureux matous et à bientôt pour le plaisir des yeux

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonjour Catherine. Oui, tout est en forex, toits et fenetres inclus mais de differentes epaisseurs. Les balcons sont faits en gravure chimique.
      Petit detail mais qui compte.... en Thailande, il n'y a des vacances que deux fois par an pour les profs, deux fois 10 jours....alors je travaille le soir, la nuit et certains weekends quand je ne travaille pas. Il y a des cours tous les jours, le weekend pour les etudiants salaries. Bonne journee Catherine

      Delete
  12. WOUAH ! ça valait le coup d'attendre , est-ce la villa Française de tes rêves ?
    Si je comprends bien tu as utilisé le forex pour tous tes murs et les fenêtres ?
    je suppose que les balcons ,tu les as fait découper au laser ? 4 mois et bien "chapeau" , vive les vacances scolaires !!!
    c'est magnifique , j'adore !
    Juste une critique négative : y a pas assez de photos , je voudrai bien voir de plus prêt les accessoires et meubles que tu as réalisé .
    Gros câlins aux heureux matous et à bientôt pour le plaisir des yeux
    (j'ai refait un message car je ne comprenais pas pourquoi mon profil ne s'affichait pas )

    ReplyDelete
  13. What a stunning villa! You have a real talent for miniatures.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Anna. It started as a hobby and has become something like a passion.

      Delete
  14. Cher Patrick,
    Cette réalisation est une vraie merveille. Je voudrais avoir la même! Vous avez un goût et une précision extraordinaires. Je me vois évoluer dans cette maison de famille comme si c'était la mienne! La cuisine toute simple et à la fois chic apporte une touche "province française". Merci pour ce beau partage. Au plaisir de vous lire,
    Vincent

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Vincent de tous ces compliments. Je crois que chaque projet miniature reflete les gouts et les tendances de son createur. J'aime assez le cote sobre des decors alors que d'autres adorent creer des scenes encombrees avec des dizaines d'objets. Chacun son style :)

      Delete
  15. Such a beautiful house, it looks so real, I like it a lot! Hope to see more of future projects

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks a lot. I will try to post on my blog more regularly.

      Delete
  16. Superbe maison, quel style....et quelle rapidité d'exécution.
    Et je suis d'accord avec certains autres lecteurs....PLUS DE PHOTOS SVP.
    Bravo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Dominique. D'accord, je vais faire de nouvelles photos et les ajouter aux autres.

      Delete
  17. Magnifique réalisation. Très belle harmonie dans les différents meubles et surtout dans le choix du papier peint. Moi aussi je vais rejoindre les autres, un peu plus de photos pour nous permettre de voir les détails. Bravo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci Patricia, on se congratule reciproquement. J'aime tes boutiques et tu aimes mes maisons. C'est cool. J'ai opte pour des papiers unis. Les papiers a motif sont parfois trop presents dans certains decors et font disparaitre les autres details. Ceux la sont tous simples juste avec une frise et les feuilles sont de tres grande taille

      Delete
  18. Such an impressive work of art! You create wonderful details. :D

    ReplyDelete
  19. Oh wow dear Patrick !
    Stunning, outstanding work ! I love every detail of it, can't put my eyes off.
    You are amazing.
    BRAVO!!!

    Hugs from Pipi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Pipi. It's a big house, more than ten rooms but I really enjoy building and painting it. Now I have to think of the next project...

      Delete
  20. C'est absolument fantastique... J'adore!!

    ReplyDelete
  21. Hi Patrick, I have to say you have a real talent for this! Such a beautiful building! Not sure how I missed the last post, but I love your project. And you work so fast! I am amazed at what you've gotten done in only 4 months. Keep up the wonderful work!

    Doug

    ReplyDelete
  22. Magnífico trabajo, magnífico!!!

    ReplyDelete
  23. Dear Patrick,

    What wonderful work you do!!! You are an incredible artisan.! I absolutely love the villa and I can hardly wait to see the rest of the villa completed.

    I noticed that you sell some of the "Winesiam Glassware" collection. I have tried in vain to buy several of the pieces and wonder if you can help me get in touch with the company to purchase.


    Many thanks, Sandi

    ReplyDelete