Reward

Wednesday, May 7, 2014

One step a day!

Hello,

A short post to share some pictures with you to show you the progress of the antiquaire shop.

I cut, built and painted the left side. The display cabinets are deeper so that bigger pieces can be displayed.



JJ, my cat # 2 (out of 4) helped me with the cutting....



I painted the 2 columns with a feather to make them look like marble. A good trick to know.



This is the 1st step. Tomorrow when the layers are dry, I'll use the feather again for the darker veins. Painting marble takes time and I learn...by myself.




Then I tried to assemble the ceiling, the 3 walls and the floor to get a better idea.

 I have the project to make ironwork above the doors, something like this....
I think it looks very French. We call this small window above a door  "une imposte"



Add some furniture and it starts looking like a shop...






That's all for today. Step by step, the boutique is coming to life.

Have a nice day!



25 comments:

  1. je trouve les colonnes déjà très belles comme cela. Sinon je suis encore là avec une question, vous faites l'imposte en métal ou en carton?

    ReplyDelete
  2. Hello , tes étagères sont en plexis ou en verre ? pour la ferronnerie au dessus de la porte tu as fait comment ?
    Il va falloir que tu te refasses une vitrines comme celle-ci pour exposer tes statuettes thaïlandaises.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Les etageres sont en verre car la lumiere passe bien et pas de rayures mais je me suis coupe ( tu ajoutes un accent) les doigts tellement de fois que j'en viens a croire que ca sera un peu dangereux pour mon client. Je n'arrive pas a abraser les bords donc je vais peut etre opter pour du plexi de 3 mm.

      Delete
    2. je te le demande car je ne suis pas arrivée à couper mes étagères en verre ( j'en ai fais 1 seule ) et comme tu le dis il faut à chaque fois poncer les bords.J'ai utilisé du plexi en 2.5 mm et c'est pas mal mais en effet il faut être délicat pour éviter trop de rayures.

      Delete
  3. Thank you, Brae, I wish I had 1/10 of your skills. Everything you do is so perfect! When I get stuck with a problem, I always check your blog to find an answer. Your posts are so clear and so well illustrated. My favourite blog indeed!

    ReplyDelete
  4. So stylish, I wish I had your building skills, no doubt Puss #2 helped no end. I haven't tried painting marble with a feather but must give it a go, yours looks fabulous!

    ReplyDelete
  5. Thank you, Margaret. For painting m, just dip the feather in painting ( + a lot of water) then turn it and turn it and turn it over the object you want to paint. Don't use it as a brush but more like a pen. You have to wait (or hair dryer) between layers.
    Sorry to hear about Puddles. Everytime we lose one of our pets, the sorrow is real. They are true friends, always happy, always in a good mood. Even cats. We give them a good life and they give us a good life too. Mine are all stray cats I rescued from the streets. There are a lot of stray cats and dogs who have a terrible life. Mine are lucky!
    All the best.

    PS I love your style, but I am not good at mixing neutral tones like you do, LOL

    ReplyDelete
  6. The boutique is wonderful. The marble effect is great. Very realistic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Indy_Poppy. It's always nice to hear from other miniaturists.

      Delete
  7. Good morning Patrick
    The shop is fantastic! Terrific job on the marble. You really got the layered look of marble to perfection. The shelving is superb and the entire structure is so well finished. I think we are in for another masterpiece!
    Big hug,
    Giac

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for all your positive comments, Giac. This is my first order. It'll go to the States when it is completed. A long way from Thailand... I am trying to give the best to my customer. I think she already likes it! LOL

      Delete
  8. Hey Patrick, thnx for the feather marble paint tip. Gonna try this! The shop looks amazing, very luxurious.
    gr. AM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you AM. I like the captain's house too. Looking forward to read this weekend's post, hehe!

      Delete
  9. Patrick, your never fails to blow me away! Great job - especially the marble. Even with a feather, that's one technique I have never managed to master.
    Maureen in St. Albert AB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Maureen. Try again, I am sure you will manage as well as I do. Have a great Sunday

      Delete
  10. I am really loving this project. I think your marbling is very realistic. Whoever would have thought a feather would be a great tool for a miniaturist? I also love the une imposte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. I am now working on the metal work for the imposte but I am not so good at soldering.
      Have a great Sunday.

      Delete
  11. J'arrive sur votre blog au hasard du net et c'est un coup de foudre!
    C'est beau, rigoureux et d'une belle maîtrise technique, bref une belle découverte. Merci!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci beaucoup de vos compliments. Ca me stimule pour la suite. Comme vous l'avez lu, je suis plutot novice dans le monde de la miniature mais j'ai toujours "bricole"(pas d'accent sur mon clavier, desole). Votre cuisine m'a rappele beaucoup de souvenirs d'enfance( suis dans les plus de 50 ans aussi...) ou seul le poste de radio (disait on la TSF?) animait un peu les soirees a la maison. Vos bagages m'ont fait mourir d'envie. Comment les faites vous?
      Amcalement
      Patrick

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Je suis fan des colonnes en marbre . Elles sont très réalistes . Je ne connaissais pas le truc de la plume . Je vais garder cela dans un coin de ma mémoire car le rendu est parfait . J'espère que vous arriverez a faire votre imposte car le model choisi est parfait . Je ne sais pas découper le verre , et hélas le plexi fini toujours par être rayé . Encore un truc a apprendre . En fait , je pense que c'est ce qui nous fait tous courrir dans la miniature .....apprendre et trouver la solution . Je vois que vous aussi vous avez un aide très précieux à quatre pattes . Ce sont les plus précieux .:)). Bien sur que je viendrais vous rendre visite sur votre stand au SIMP . Restez vous plusieurs jours sur Paris ?

    ReplyDelete
  16. Merci de votre message, Catherine, car je vous devine tres occupe avant le SIMP. Pour le truc de la plume et du faux marbre, il faut utiliser la plume un peu comme un crayon, pas comme un pinceau, elle doit accrocher au support et ainsi tracer des lignes completements anarchiques (bien qu'organisees! LOL). J'utilise un jus un peu plus fonce a chaque fois.
    Oui, trouver la solution me prend parfois la tete, je vais me coucher et me releve deux heures plus tard car je crois avoir trouve la solution ou ce qui clochait! Ca vous ait deja arrive de vous relever et retourner a votre table de travail.
    Je ne pense rester a Paris que pour la journee du SIMP et rentrerai a Tours apres. Je repars pour la Thailande le 25 et j'aurai encore sans doute plein de trucs a faire. A bientot au SIMP!

    ReplyDelete